Triumph Speed Triple Forums banner

1050 ophangingsinstelling

14K views 12 replies 11 participants last post by  Onestep  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2013 1050 met 6000 mijl gereden, maar ik heb altijd gedacht dat de vering een beetje hard was. Ik rijd redelijk rustig en weeg ongeveer 11 steen. Heeft iemand ideeën over instellingen die ze kunnen doorgeven?

Bedankt
 
#4 ·
Suggestie nummer 1: gebruik de zoekfunctie. Suggestie nummer 2: zoek een lokale ophangingsspecialist (of dealer) en laat ze je helpen. Suggestie nummer 3: gebruik tie-wraps om gewichten aan je fiets te bevestigen om de harde vering te verhelpen.
 
#5 ·
#8 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een 2013 1050 met 6000 mijl gereden, maar ik heb altijd gedacht dat de vering een beetje hard was. Ik rijd vrij rustig en weeg ongeveer 11 steen. Heeft iemand ideeën over instellingen die ze kunnen doorgeven?

Bedankt
Je weegt bijna precies hetzelfde als ik. Vertel me meer over je fiets. Is hij standaard? Of hoeveel gewicht heb je bespaard door uitlaten te vervangen, passagiersvoetsteunen te verwijderen, enz.? Hoeveel weeg je met je uitrusting aan? Vertel het me ook niet in steen. Houd het in ponden of kg. De limey in mijn bloed is genoeg verdund om de conversie van pond naar steen te moeten googelen.
 
#10 ·
Ik weeg 200 pond, maar heb de achterste voetsteunen en de standaarddempers (ongelooflijk zwaar) verwijderd. Ik heb een gewone 2013 non-'R' 1050 Speedy en ik vond de fabrieksinstelling prima wat betreft de preload en rebound instellingen. Ik heb echter de compressiedemping iets teruggedraaid op zowel de voor- als achtervering ten opzichte van de fabrieksinstellingen en dat maakte de motor een stuk soepeler en minder ruw. Hij sporen nu door bochten zonder te worden geschud en van de lijn te worden afgeleid. Het was ook maar een kleine hoeveelheid, zoiets als 1/8 of 1/4 slag. Je zult moeten uitzoeken wat voor jou werkt. Maar eigenlijk moet je eerst de statische sag op de motor controleren om optimale prestaties van je vering te krijgen. Je zult goede vering nooit echt waarderen zonder het in het juiste bewegingsbereik te laten werken totdat je dat doet.
 
#11 ·
Stel eerst de sag in en gebruik tie-wraps op je vorken. Maak een goede rit en kijk waar ze terechtkomen na een flinke rit. Dit helpt je om aanpassingen te doen, maar zorg ervoor dat je aanpassingen documenteert, aantekeningen maakt en KLEINE aanpassingen doet!

Aanpassingen aan de vering zijn waar ik het meeste geld uit mijn fietsen heb gehaald. Dag en nacht verschil, maar nogmaals, ik ben 1,90 m en 110 kg... dus fietsen vallen bijna altijd buiten mijn bereik.