Triumph Speed Triple Forums banner

Ustawianie TPS i ISCV

59K views 79 replies 27 participants last post by  crashmasterd  
#1 ·
Zrobiłem TPS i ISCV

A oto jak:

Będziesz potrzebował oprócz zwykłych narzędzi, tuneboy i odpowiedniego bitu torx z wgłębieniem, aby uzyskać dostęp do "śrub zabezpieczających" TPS. Możesz również pójść do sklepu z narzędziami i kupić 2 normalne śruby sześciokątne M4x10 i podkładki, których możesz użyć do wymiany "śrub zabezpieczających torx". Powinieneś być w stanie odkręcić obie śruby za pomocą klucza płaskiego 7 mm bez konieczności wyciągania korpusów przepustnicy w przyszłości.
Uwaga: Odkryłem, że dwie śruby imbusowe o tym samym rozmiarze co śruby sześciokątne mogą być łatwiejsze do poluzowania/dokręcenia za pomocą klucza imbusowego niż klucza płaskiego do śrub. Jednak klucz imbusowy musiałby mieć krótki bit skrócony, aby móc zmieścić się między ramą roweru a tylną śrubą imbusową TPS. Umożliwiłoby to poluzowanie śrub imbusowych w celu regulacji TPS w przyszłości bez demontażu czegokolwiek z roweru.

Musisz zdjąć zbiornik i airbox. Zdejmij 3 małe gumowe węże czujnika ciśnienia w kolektorze i linki przepustnicy.
Po lewej stronie korpusów przepustnicy należy odłączyć kabel od TPS, a także wtyczkę wchodzącą do ISCV po prawej stronie kolektora.

Poluzuj 3 pierścienie osadcze (nie ma potrzeby luzowania całkowicie) na kolektorze dolotowym i zdejmij korpus przepustnicy.

Włóż 3 kawałki szmaty do każdego kolektora dolotowego na wypadek, gdybyś coś tam upuścił.

Możesz teraz użyć jakiegoś środka do czyszczenia gaźników lub podobnego rozpuszczalnika do czyszczenia korpusów przepustnicy i przepustnic, zwłaszcza krawędzi przepustnic.

Wykręć po jednej śrubie torx na TPS i wymień je na śruby M4x10.

Uruchom Tuneboy (nie edycję strojenia), podłącz do roweru i przejdź do strony czujników.

Podłącz ponownie kable (wtyczki) TPS i ISCV i włącz zapłon (rzuci to CEL z powodu odłączonego zbiornika, zawsze możemy go wyczyścić później w tuneboy) i kliknij przycisk "Reset ISCV" na dole LH ekranu.
Uwaga Napięcie TPS na stronie czujników, które powinno wynosić 0,6 V. Jeśli tak nie jest, poluzuj śruby TPS i obróć TPS, aż uzyskasz 0,6 V
To trochę kłopotliwe, ponieważ natychmiast po dokręceniu śrub napięcie wydaje się spadać z 0,6 V.
0,58 V do 0,62 V powinno być OK.

Teraz sprawdź luz między dźwignią sterowania prędkością ISCV a rolką przepustnicy, jak na zdjęciu poniżej
Powinno to wynosić 0,5 mm (około 20 tysięcy dla niezmierzonych).

Image


Jeśli luz jest nieprawidłowy, musisz wyregulować nakrętkę ISCV, aż szczelina wyniesie 0,5 mm
To jest nakrętka:

Image


Po ustawieniu szczeliny kliknij ponownie przycisk resetowania ISCV w tuneboy i zanotuj nowe napięcie TPS. Napięcie powinno teraz wzrosnąć o 0,15 V +-.05 V. Wszystko to oznacza, że ​​jeśli wcześniej udało ci się wbić 0,6 V na TPS, wszystko pomiędzy 0,7 V a 0,8 V jest dobre. Jeśli napięcie nie mieści się w tych wartościach, wkręć lub wykręć nakrętkę regulacyjną ISCV, aż tak się stanie.

Uwaga: Tuneboy przewija wartość 0,12 V jako wzrost. Instrukcja Triumph dla 1050 Speed ​​Triple stwierdza, że ​​wartość ta powinna wynosić 0,15 V.
Sprawdziłem to z Wayne'em McDonaldem (Pan Tuneboy), a jego zaleceniem jest przestrzeganie instrukcji Triumph (0,15 V), a nie przewijanej figury 0,12 V w Tuneboy.


Kliknij ponownie przycisk „reset ISCV” i nie dotykaj niczego przez 15 sekund. Po zakończeniu kliknij przycisk „reset adaptacji”.
Musimy ponownie zresetować adaptacje, jak opisano poniżej.

Wyłącz zapłon, usuń wszystko, co włożyłeś do wlotów, aby zapobiec wpadaniu kawałków i zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności.

Uwaga: Upewnij się, że prawidłowo dokręciłeś zaciski korpusu przepustnicy aż do ich ograniczników podczas ponownego montażu, w przeciwnym razie możesz uzyskać wyciek powietrza w kolektorze, co zrujnowałoby całe to ćwiczenie. Również trochę SILIKONU (lub gumy) na kolektorze i gumach „velocity stack” (trąbka) airbox pomaga w montażu i ponownym montażu. I przyszłym demontażu.

Ale zanim włożysz airbox, możesz teraz skorzystać z okazji, aby zrównoważyć korpusy przepustnicy za pomocą ekranu Tuneboy poniżej:

Image


Aby zrównoważyć korpusy przepustnicy, zbiornik musi być podłączony, więc prawie pusty zbiornik ułatwia zadanie.
Zbiornik musi być ułożony na ramie, więc użyj czegoś miękkiego, jak ręczniki lub szmaty, aby chronić ramę i zbiornik.
Powiedziałbym, że dodatkowa para rąk do trzymania zbiornika byłaby dość niezbędna.
Airbox musi być zdjęty, aby dostać się do śrub balansowych, ale czujnik temperatury na airboxie musi być podłączony do wiązki, więc pobliski stołek lub krzesło do trzymania airboxu obok roweru byłoby miłe.
Czujnik ciśnienia może po prostu wisieć w dowolnym bezpiecznym miejscu, nie ma potrzeby przykręcania go do airboxu.

Rozgrzej silnik. Jeśli lubisz spryskiwać chemikaliami do odwapniania (np. Mercury PowerTune) w dół wlotów, teraz jest na to czas.....

Wyłącz silnik.
Przed rozpoczęciem balansowania sprawdź, ile obrotów każda śruba musi być w pełni osadzona (na wypadek, gdyby nie udało ci się zbalansować, aby móc przywrócić je do pierwotnych ustawień) Następnie odkręć każdą z nich o około 1 lub obrót lub tak od pełnego osadzenia i zacznij balansować stamtąd.
Uruchom silnik. Tuneboy wydaje się trochę opóźniać, gdy zaczynasz obracać śruby balansowe, więc poczekaj sekundę lub 2 przed dalszymi regulacjami i od czasu do czasu dodaj gazu.
Upewnij się również, że obracasz właściwą śrubę, sugeruję, abyś miał laptop z PRZODU roweru, ekran skierowany do tyłu i do ciebie. Zawsze popełniam błąd regulacji korpusu przepustnicy nr 1 i zastanawiam się, dlaczego mam zmianę na nr 3, ponieważ zawsze mam laptopa z tyłu z ekranem skierowanym do przodu.....
Re obroty lubię balansować przy moich obrotach biegu jałowego, cokolwiek to jest, z rozgrzanym silnikiem. Po otwarciu przepustnicy balansowanie staje się nieistotne, ponieważ powietrze upuszczane przez śruby staje się nieskończenie małe w porównaniu z resztą powietrza przechodzącego przez otwarte TB.
Balansujesz na biegu jałowym, aby uzyskać płynny bieg jałowy. Jeśli lubisz swój bieg jałowy przy 2000 obr./min, to ok, balansuj przy 2000 obr./min..... ja lubię swój przy 1000-1100 obr./min, więc tam balansuję. Pamiętaj, zawsze balansuj z rozgrzanym silnikiem, ponieważ balans różni się nieco między ciepłym i zimnym.
Czasami balansujesz w miejscu, czasami są trochę nie tak. Jeśli możesz uzyskać liczby w granicach 5 lub tak, powinno być ok, ale spróbuj uzyskać je wszystkie podobne.

Kiedy wszystko jest na swoim miejscu, możesz użyć tuneboy do usunięcia CEL, gdy zapłon został włączony z odłączonym zbiornikiem paliwa.
Może dobrym pomysłem byłoby ponowne załadowanie za pomocą TuneEdit strojenia, którego używałeś wcześniej.

Teraz musimy ponownie zresetować adaptacje prawidłowo,

1. Po pomyślnym pobraniu nowej mapy wyłącz i ponownie włącz zapłon. Następnie wyłącz zapłon po kilku sekundach.
2. Wyjdź z TuneEdit i otwórz Tune Boy
3. Uruchom Reset Adapt (po ponownym włączeniu zapłonu). Wszystkie wartości na ekranie zmieniają się, ale tutaj nie
wiem, jak długo zostawić ten reset uruchomiony, ponieważ po kilku sekundach (może 30) nic więcej się nie dzieje.
4. Uruchom silnik.
5. Pozwól mu pracować na biegu jałowym, aż Cl Thr adapted pokaże „Tak”, jak na zdjęciu poniżej. Zwykle zajmuje to 10-15 minut: (Twoja prędkość biegu jałowego musi być ustawiona na 1300 obr./min przy 75,5 stopniach Celsjusza w odpowiednim polu Tuneboy, w przeciwnym razie Cl Thr nie pokaże tak).
Przynajmniej z podłączonym czujnikiem O2, bardzo ważne jest, aby to zrobić, aby uniknąć problemów.

Image


6. Wyłącz zapłon
7. Odłącz kabel od roweru.
8. Idź na przejażdżkę


Zastosowanie mają zwykłe zastrzeżenia.
'Miłej zabawy.
 
#6 ·
Wallcrawler said:
Dzięki za to wspaniałe opracowanie! Niedoświadczone pytanie załadowane i gotowe do wystrzelenia; jakie byłyby objawy, które zmotywowałyby osobę do zrobienia tego na swoim rowerze? Tylko rutynowa konserwacja?
Szorstkie/nieregularne/wysokie prędkości obrotowe na biegu jałowym i problemy z prowadzeniem przy niskich prędkościach.
 
#9 ·
Wayne, dokładnie opisałeś moje objawy.

Martwiłem się, że melodia, którą pobrałem z tej strony, po prostu nie pasowała do mojego motocykla (lub mój motocykl nie pasował do melodii).

Zamierzam spróbować tego jutro i dam wam znać, jak poszło.

Wiesz, kiedy mój motocykl pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (to '08), a ja mocno odkręcam przepustnicę, obroty biegu jałowego nieznacznie się wyrównują. TPS? Zobaczymy. Dzięki za napisanie Avi8or!
 
#11 ·
Wykonałem to zgodnie z instrukcjami zawartymi w powyższym opisie i instrukcjach tuneboy i napotkałem kilka problemów.

Po pierwsze, tak naprawdę nie rozwiązało to mojego problemu z biegiem jałowym.
Może to wynikać z tego, że wyregulowałem nakrętkę ISCV, aby zwiększyć napięcie z 0,6 o 0,12 (jak stwierdził tuneboy po wykonaniu instrukcji resetowania iscv). Początkowo wyregulowałem nakrętkę, aby uzyskać szczelinę 0,5 mm, ale spowodowałoby to wzrost napięcia o około 0,2+. Zwiększenie napięcia o 0,12 oznacza, że szczelina jest większa niż 0,5 mm... nie miałem szczelinomierza, żeby dokładnie zmierzyć... Prawdopodobnie zrobię to ponownie, żeby sprawdzić, czy działa.

Po drugie, po ponownym załadowaniu ustawień, nie mogłem wyważyć korpusów przepustnicy, jak opisano w instrukcji. Postępowałem zgodnie z instrukcjami i pozwoliłem mu pracować na biegu jałowym przez 20 minut, ale mój "Cl Thr adapted" nigdy nie zmienił się na "YES".

Nadal pracuje nierówno na biegu jałowym.
2008 S3 z Mivv GP, podłączony SAI, devTune 20210a, nowe świece zapłonowe (na wszelki wypadek), 6,5 tys. mil.
 
#12 ·
Trzymaj się instrukcji, które zamieściłem. Postępuj zgodnie z instrukcjami przewijania Tuneboy dotyczącymi przycisków, które należy kliknąć, ale napięcia przewijania wydają się być inne niż podano w instrukcji Triumph.
Czy wyregulowałeś TPS, aby uzyskać 0,6 V?
Wyreguluj nakrętkę, aby uzyskać prześwit 0,5 mm. Zdobądź zestaw szczelinomierzy. Nie są drogie i przydadzą się do innych zadań związanych z motocyklem.
Kliknij ponownie przycisk reset ISCV, a napięcie powinno teraz wzrosnąć do wartości pomiędzy 0,7 a 0,8 V.
Kliknij ostatni raz przycisk reset ISCV, a następnie przycisk reset adaptacji.

Ponowne wyważanie korpusów przepustnicy należy wykonać przy silniku o normalnej temperaturze. Czy użyłeś śrub odpowietrzających korpusu przepustnicy, aby dopasować wszystkie trzy cylindry jak najdokładniej?

Jeśli zrobiłeś wszystko powyższe poprawnie, to może Twój problem leży gdzie indziej.
Mój pracowałby na biegu jałowym nieregularnie, czasami powyżej 2000 obr./min, a czasami tak wolno, że silnik by zgasł. Zrobienie powyższego całkowicie rozwiązało moje problemy z biegiem jałowym. Stwierdziłem, że napięcie TPS jest nieprawidłowe. A szczelina ISCV była ZBYT duża.
 
#13 ·
Dzięki stary. Spróbuję jeszcze raz dziś wieczorem.

Zamierzam tym razem przeczytać instrukcję obsługi, ha.
Niedługo opublikuję wyniki.

[EDIT]

Udało się! kurwa tak, płynne obroty jałowe W KOŃCU. Ustawiono tę szczelinę 0,5 mm i rzeczywiście było idealnie przy około 0,15-0,16 V powyżej 0,6 ustawionego na TPS.
Wyważenie korpusów przepustnicy było nieco trudniejsze. Po zakończeniu pracy z silnikiem krokowym założyłem z powrotem zbiornik, podłączyłem wszystko i uruchomiła się, ale zgasła po 5 sekundach. Z jakiegoś powodu motocykl nie chciał działać bez airboxa.
Zainstalowałem wszystko ponownie, również airbox, i stwierdziłem, że korpusy przepustnicy i tak nie były tak bardzo rozsynchronizowane, więc po prostu to zostawiłem.
1.: 457 2.: 450 3.: 450
 
#14 ·
Cóż, chociaż specyfikacja TPS ISCV nieco wygładziła sprawę, wciąż nie była idealna.

Potem po prostu ponownie zainstalowałem przegrodę w moim Mivv GP... gładko jak jedwab. Myślę, że strojenie Dev nie zostało zaprojektowane do pracy bez przegrody w Mivv... co jest wstydem, bo brzmi tak zajebiście.
 
#15 ·
AdvCole said:
Wyważenie korpusów przepustnicy było nieco trudniejsze. Po zakończeniu pracy z silnikiem krokowym założyłem z powrotem zbiornik, podłączyłem wszystko i uruchomiła się, ale zgasła po 5 sekundach. Z jakiegoś powodu motocykl nie działał bez airboxa.
Uważam, że najłatwiej jest wyważyć przepustnice, gdy przepustnica jest przymocowana gumką, aby utrzymać obroty na poziomie 1500 do 2000 obr./min.

W przeciwnym razie silnik będzie się dławił na granicy zatrzymania, a odczyty będą skakać po całym zakresie.
 
#20 ·
Pod koniec 2008 roku wysadziłem silnik...
Olej zniknął w mniej niż 1800 km, więc wał korbowy się zatarł..

Na początku 2009 roku kupiłem od triumph-ant.co.uk silnik 1050 po regeneracji.
W ten weekend w końcu go uruchomiłem... ale wczoraj, po 90 milach docierania, napinacz został wypluty...

Wygląda na to, że goście z triumph-ant.co.uk zapomnieli dokręcić śruby...

Teraz mam tłok kopiący na zaworze wydechowym 1 cylindra.
Mam nadzieję, że w przyszły weekend ponownie otworzę silnik.
 
#22 ·
Image


Cześć, czy ta osłona tam jest, nawet bez zasilania? A może jest tam tylko wtedy, gdy zapłon jest włączony?

Pytam tylko dlatego, że właśnie dzisiaj złożyłem korpus przepustnicy i zauważyłem, że przepustnice są trochę otwarte i nie ma osłony, serwo trzyma przepustnicę trochę otwartą. Czy jakoś się to samo dostosuje po włączeniu zapłonu?

"Wykręć po kolei 2 śruby torx z TPS i wymień je na śruby M4x10."

Cholera, muszę znowu zdjąć korpus przepustnicy, ponownie zamontowałem oryginalne śruby. Zaznaczyłem punkt czujnika i po prostu zamontowałem go ponownie w tej samej pozycji.

JT
 
#23 ·
Przepustnica jest otwarta do 1,5% na zimnym silniku, aby utrzymać podwyższone obroty biegu jałowego. Zamknie się, gdy silnik się rozgrzeje. To resetowanie silniczka krokowego biegu jałowego brzmi bardziej krytycznie, niż jest w rzeczywistości.

Zazwyczaj nie ma żadnej przerwy. Silniczek krokowy biegu jałowego kontroluje przepustnicę, aby utrzymać prędkość biegu jałowego na wartości docelowej. Ta przerwa występuje tylko po zresetowaniu, aby określić położenie zatrzymania silniczka krokowego.
 
#24 ·
Tak, myślałem, że musi być jakieś otwarcie, żeby mógł pracować na biegu jałowym.

Zatem przycisk 'reset ISCV' cofa silnik krokowy.

Zazwyczaj tego rodzaju ustawienia są w porządku, o ile silnik krokowy ma wystarczająco dużo ruchu, aby kontrolować bieg jałowy, wewnątrz tego nie ma większego znaczenia, jak jest wyregulowany. Oczywiście dobrze jest mieć go w odpowiedniej regulacji, aby mógł otworzyć przepustnicę wystarczająco do zimnych startów.

Mała historia o ustawieniach TPS. Każdy właściciel Suzuki TL reguluje TPS zgodnie z instrukcją. Ale zauważyłem, że motocykl stawał się trochę wahający i ubogi na niskich obrotach. Wyregulowałem TPS ręcznie, po prostu zaznaczyłem punkt początkowy i przesunąłem TPS do przodu i odbyłem jazdy testowe, aby znaleźć najlepszy punkt. Działało to znacznie lepiej z TPS ustawionym może 1 mm do przodu (otwarcie przepustnicy jest zauważane wcześniej i może również wzbogacić mieszankę). Ale miałem miernik lambda i nie sprawił, że było zbyt bogato.

Zatem czujnik położenia przepustnicy ma duży wpływ, ta sama mapa może nie działać w dwóch podobnych motocyklach tylko dlatego, że inny ma nieprawidłowo ustawiony TPS. Ale myślę, że Triumph uważa, że TPS nigdy nie musi być regulowany, tylko dlatego, że tak trudno jest w ogóle znaleźć miejsce i jest montowany za pomocą śrub torx zabezpieczających.

To prawdopodobnie zależy również od tego, jak dobry kod ma ECU. Z łatwością mógłby mieć automatyczne wykrywanie, jaka jest pozycja zamknięta i jaka jest pozycja 100%, i mógłby automatycznie regulować i kompensować wszelkie błędy wyrównania lub regulacji.
 
#25 ·
Sprawdzałem dzisiaj napięcie TPS. Wynosiło 0,62, nie jestem pewien, czy warto to w ogóle regulować. Jedną rzeczą, którą zauważyłem, było to, że gdy przepustnica jest wyłączona, tps % pokazuje 1,7% otwartej przepustnicy. A przy pełnym otwarciu jest 100%, przypuszczam, że punkt początkowy jest ok.

Ponadto na pierwszym ekranie pełne otwarcie przepustnicy pokazuje 00. Ale może to normalne. Jest 100, ale nie wyświetla tego poprawnie? Strona czujnika pokazuje to poprawnie jako 100%.
 
#26 ·
.62v mieści się w tolerancji i nie zawracałbym sobie głowy z resetowaniem. Udało mi się ustawić swój na .6v dokładnie po kilku miesiącach majstrowania. Sprawdziłem kilka dni temu i było trochę nie tak i nie zawracałem sobie głowy z resetowaniem. Mój rower uruchamia się OK, pracuje na biegu jałowym i działa świetnie.