Zrobiłem TPS i ISCV
A oto jak:
Będziesz potrzebował oprócz zwykłych narzędzi, tuneboy i odpowiedniego bitu torx z wgłębieniem, aby uzyskać dostęp do "śrub zabezpieczających" TPS. Możesz również pójść do sklepu z narzędziami i kupić 2 normalne śruby sześciokątne M4x10 i podkładki, których możesz użyć do wymiany "śrub zabezpieczających torx". Powinieneś być w stanie odkręcić obie śruby za pomocą klucza płaskiego 7 mm bez konieczności wyciągania korpusów przepustnicy w przyszłości.
Uwaga: Odkryłem, że dwie śruby imbusowe o tym samym rozmiarze co śruby sześciokątne mogą być łatwiejsze do poluzowania/dokręcenia za pomocą klucza imbusowego niż klucza płaskiego do śrub. Jednak klucz imbusowy musiałby mieć krótki bit skrócony, aby móc zmieścić się między ramą roweru a tylną śrubą imbusową TPS. Umożliwiłoby to poluzowanie śrub imbusowych w celu regulacji TPS w przyszłości bez demontażu czegokolwiek z roweru.
Musisz zdjąć zbiornik i airbox. Zdejmij 3 małe gumowe węże czujnika ciśnienia w kolektorze i linki przepustnicy.
Po lewej stronie korpusów przepustnicy należy odłączyć kabel od TPS, a także wtyczkę wchodzącą do ISCV po prawej stronie kolektora.
Poluzuj 3 pierścienie osadcze (nie ma potrzeby luzowania całkowicie) na kolektorze dolotowym i zdejmij korpus przepustnicy.
Włóż 3 kawałki szmaty do każdego kolektora dolotowego na wypadek, gdybyś coś tam upuścił.
Możesz teraz użyć jakiegoś środka do czyszczenia gaźników lub podobnego rozpuszczalnika do czyszczenia korpusów przepustnicy i przepustnic, zwłaszcza krawędzi przepustnic.
Wykręć po jednej śrubie torx na TPS i wymień je na śruby M4x10.
Uruchom Tuneboy (nie edycję strojenia), podłącz do roweru i przejdź do strony czujników.
Podłącz ponownie kable (wtyczki) TPS i ISCV i włącz zapłon (rzuci to CEL z powodu odłączonego zbiornika, zawsze możemy go wyczyścić później w tuneboy) i kliknij przycisk "Reset ISCV" na dole LH ekranu.
Uwaga Napięcie TPS na stronie czujników, które powinno wynosić 0,6 V. Jeśli tak nie jest, poluzuj śruby TPS i obróć TPS, aż uzyskasz 0,6 V
To trochę kłopotliwe, ponieważ natychmiast po dokręceniu śrub napięcie wydaje się spadać z 0,6 V.
0,58 V do 0,62 V powinno być OK.
Teraz sprawdź luz między dźwignią sterowania prędkością ISCV a rolką przepustnicy, jak na zdjęciu poniżej
Powinno to wynosić 0,5 mm (około 20 tysięcy dla niezmierzonych).
Jeśli luz jest nieprawidłowy, musisz wyregulować nakrętkę ISCV, aż szczelina wyniesie 0,5 mm
To jest nakrętka:
Po ustawieniu szczeliny kliknij ponownie przycisk resetowania ISCV w tuneboy i zanotuj nowe napięcie TPS. Napięcie powinno teraz wzrosnąć o 0,15 V +-.05 V. Wszystko to oznacza, że jeśli wcześniej udało ci się wbić 0,6 V na TPS, wszystko pomiędzy 0,7 V a 0,8 V jest dobre. Jeśli napięcie nie mieści się w tych wartościach, wkręć lub wykręć nakrętkę regulacyjną ISCV, aż tak się stanie.
Uwaga: Tuneboy przewija wartość 0,12 V jako wzrost. Instrukcja Triumph dla 1050 Speed Triple stwierdza, że wartość ta powinna wynosić 0,15 V.
Sprawdziłem to z Wayne'em McDonaldem (Pan Tuneboy), a jego zaleceniem jest przestrzeganie instrukcji Triumph (0,15 V), a nie przewijanej figury 0,12 V w Tuneboy.
Kliknij ponownie przycisk „reset ISCV” i nie dotykaj niczego przez 15 sekund. Po zakończeniu kliknij przycisk „reset adaptacji”.
Musimy ponownie zresetować adaptacje, jak opisano poniżej.
Wyłącz zapłon, usuń wszystko, co włożyłeś do wlotów, aby zapobiec wpadaniu kawałków i zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności.
Uwaga: Upewnij się, że prawidłowo dokręciłeś zaciski korpusu przepustnicy aż do ich ograniczników podczas ponownego montażu, w przeciwnym razie możesz uzyskać wyciek powietrza w kolektorze, co zrujnowałoby całe to ćwiczenie. Również trochę SILIKONU (lub gumy) na kolektorze i gumach „velocity stack” (trąbka) airbox pomaga w montażu i ponownym montażu. I przyszłym demontażu.
Ale zanim włożysz airbox, możesz teraz skorzystać z okazji, aby zrównoważyć korpusy przepustnicy za pomocą ekranu Tuneboy poniżej:
Aby zrównoważyć korpusy przepustnicy, zbiornik musi być podłączony, więc prawie pusty zbiornik ułatwia zadanie.
Zbiornik musi być ułożony na ramie, więc użyj czegoś miękkiego, jak ręczniki lub szmaty, aby chronić ramę i zbiornik.
Powiedziałbym, że dodatkowa para rąk do trzymania zbiornika byłaby dość niezbędna.
Airbox musi być zdjęty, aby dostać się do śrub balansowych, ale czujnik temperatury na airboxie musi być podłączony do wiązki, więc pobliski stołek lub krzesło do trzymania airboxu obok roweru byłoby miłe.
Czujnik ciśnienia może po prostu wisieć w dowolnym bezpiecznym miejscu, nie ma potrzeby przykręcania go do airboxu.
Rozgrzej silnik. Jeśli lubisz spryskiwać chemikaliami do odwapniania (np. Mercury PowerTune) w dół wlotów, teraz jest na to czas.....
Wyłącz silnik.
Przed rozpoczęciem balansowania sprawdź, ile obrotów każda śruba musi być w pełni osadzona (na wypadek, gdyby nie udało ci się zbalansować, aby móc przywrócić je do pierwotnych ustawień) Następnie odkręć każdą z nich o około 1 lub obrót lub tak od pełnego osadzenia i zacznij balansować stamtąd.
Uruchom silnik. Tuneboy wydaje się trochę opóźniać, gdy zaczynasz obracać śruby balansowe, więc poczekaj sekundę lub 2 przed dalszymi regulacjami i od czasu do czasu dodaj gazu.
Upewnij się również, że obracasz właściwą śrubę, sugeruję, abyś miał laptop z PRZODU roweru, ekran skierowany do tyłu i do ciebie. Zawsze popełniam błąd regulacji korpusu przepustnicy nr 1 i zastanawiam się, dlaczego mam zmianę na nr 3, ponieważ zawsze mam laptopa z tyłu z ekranem skierowanym do przodu.....
Re obroty lubię balansować przy moich obrotach biegu jałowego, cokolwiek to jest, z rozgrzanym silnikiem. Po otwarciu przepustnicy balansowanie staje się nieistotne, ponieważ powietrze upuszczane przez śruby staje się nieskończenie małe w porównaniu z resztą powietrza przechodzącego przez otwarte TB.
Balansujesz na biegu jałowym, aby uzyskać płynny bieg jałowy. Jeśli lubisz swój bieg jałowy przy 2000 obr./min, to ok, balansuj przy 2000 obr./min..... ja lubię swój przy 1000-1100 obr./min, więc tam balansuję. Pamiętaj, zawsze balansuj z rozgrzanym silnikiem, ponieważ balans różni się nieco między ciepłym i zimnym.
Czasami balansujesz w miejscu, czasami są trochę nie tak. Jeśli możesz uzyskać liczby w granicach 5 lub tak, powinno być ok, ale spróbuj uzyskać je wszystkie podobne.
Kiedy wszystko jest na swoim miejscu, możesz użyć tuneboy do usunięcia CEL, gdy zapłon został włączony z odłączonym zbiornikiem paliwa.
Może dobrym pomysłem byłoby ponowne załadowanie za pomocą TuneEdit strojenia, którego używałeś wcześniej.
Teraz musimy ponownie zresetować adaptacje prawidłowo,
1. Po pomyślnym pobraniu nowej mapy wyłącz i ponownie włącz zapłon. Następnie wyłącz zapłon po kilku sekundach.
2. Wyjdź z TuneEdit i otwórz Tune Boy
3. Uruchom Reset Adapt (po ponownym włączeniu zapłonu). Wszystkie wartości na ekranie zmieniają się, ale tutaj nie
wiem, jak długo zostawić ten reset uruchomiony, ponieważ po kilku sekundach (może 30) nic więcej się nie dzieje.
4. Uruchom silnik.
5. Pozwól mu pracować na biegu jałowym, aż Cl Thr adapted pokaże „Tak”, jak na zdjęciu poniżej. Zwykle zajmuje to 10-15 minut: (Twoja prędkość biegu jałowego musi być ustawiona na 1300 obr./min przy 75,5 stopniach Celsjusza w odpowiednim polu Tuneboy, w przeciwnym razie Cl Thr nie pokaże tak).
Przynajmniej z podłączonym czujnikiem O2, bardzo ważne jest, aby to zrobić, aby uniknąć problemów.
6. Wyłącz zapłon
7. Odłącz kabel od roweru.
8. Idź na przejażdżkę
Zastosowanie mają zwykłe zastrzeżenia.
'Miłej zabawy.
A oto jak:
Będziesz potrzebował oprócz zwykłych narzędzi, tuneboy i odpowiedniego bitu torx z wgłębieniem, aby uzyskać dostęp do "śrub zabezpieczających" TPS. Możesz również pójść do sklepu z narzędziami i kupić 2 normalne śruby sześciokątne M4x10 i podkładki, których możesz użyć do wymiany "śrub zabezpieczających torx". Powinieneś być w stanie odkręcić obie śruby za pomocą klucza płaskiego 7 mm bez konieczności wyciągania korpusów przepustnicy w przyszłości.
Uwaga: Odkryłem, że dwie śruby imbusowe o tym samym rozmiarze co śruby sześciokątne mogą być łatwiejsze do poluzowania/dokręcenia za pomocą klucza imbusowego niż klucza płaskiego do śrub. Jednak klucz imbusowy musiałby mieć krótki bit skrócony, aby móc zmieścić się między ramą roweru a tylną śrubą imbusową TPS. Umożliwiłoby to poluzowanie śrub imbusowych w celu regulacji TPS w przyszłości bez demontażu czegokolwiek z roweru.
Musisz zdjąć zbiornik i airbox. Zdejmij 3 małe gumowe węże czujnika ciśnienia w kolektorze i linki przepustnicy.
Po lewej stronie korpusów przepustnicy należy odłączyć kabel od TPS, a także wtyczkę wchodzącą do ISCV po prawej stronie kolektora.
Poluzuj 3 pierścienie osadcze (nie ma potrzeby luzowania całkowicie) na kolektorze dolotowym i zdejmij korpus przepustnicy.
Włóż 3 kawałki szmaty do każdego kolektora dolotowego na wypadek, gdybyś coś tam upuścił.
Możesz teraz użyć jakiegoś środka do czyszczenia gaźników lub podobnego rozpuszczalnika do czyszczenia korpusów przepustnicy i przepustnic, zwłaszcza krawędzi przepustnic.
Wykręć po jednej śrubie torx na TPS i wymień je na śruby M4x10.
Uruchom Tuneboy (nie edycję strojenia), podłącz do roweru i przejdź do strony czujników.
Podłącz ponownie kable (wtyczki) TPS i ISCV i włącz zapłon (rzuci to CEL z powodu odłączonego zbiornika, zawsze możemy go wyczyścić później w tuneboy) i kliknij przycisk "Reset ISCV" na dole LH ekranu.
Uwaga Napięcie TPS na stronie czujników, które powinno wynosić 0,6 V. Jeśli tak nie jest, poluzuj śruby TPS i obróć TPS, aż uzyskasz 0,6 V
To trochę kłopotliwe, ponieważ natychmiast po dokręceniu śrub napięcie wydaje się spadać z 0,6 V.
0,58 V do 0,62 V powinno być OK.
Teraz sprawdź luz między dźwignią sterowania prędkością ISCV a rolką przepustnicy, jak na zdjęciu poniżej
Powinno to wynosić 0,5 mm (około 20 tysięcy dla niezmierzonych).

Jeśli luz jest nieprawidłowy, musisz wyregulować nakrętkę ISCV, aż szczelina wyniesie 0,5 mm
To jest nakrętka:

Po ustawieniu szczeliny kliknij ponownie przycisk resetowania ISCV w tuneboy i zanotuj nowe napięcie TPS. Napięcie powinno teraz wzrosnąć o 0,15 V +-.05 V. Wszystko to oznacza, że jeśli wcześniej udało ci się wbić 0,6 V na TPS, wszystko pomiędzy 0,7 V a 0,8 V jest dobre. Jeśli napięcie nie mieści się w tych wartościach, wkręć lub wykręć nakrętkę regulacyjną ISCV, aż tak się stanie.
Uwaga: Tuneboy przewija wartość 0,12 V jako wzrost. Instrukcja Triumph dla 1050 Speed Triple stwierdza, że wartość ta powinna wynosić 0,15 V.
Sprawdziłem to z Wayne'em McDonaldem (Pan Tuneboy), a jego zaleceniem jest przestrzeganie instrukcji Triumph (0,15 V), a nie przewijanej figury 0,12 V w Tuneboy.
Kliknij ponownie przycisk „reset ISCV” i nie dotykaj niczego przez 15 sekund. Po zakończeniu kliknij przycisk „reset adaptacji”.
Musimy ponownie zresetować adaptacje, jak opisano poniżej.
Wyłącz zapłon, usuń wszystko, co włożyłeś do wlotów, aby zapobiec wpadaniu kawałków i zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności.
Uwaga: Upewnij się, że prawidłowo dokręciłeś zaciski korpusu przepustnicy aż do ich ograniczników podczas ponownego montażu, w przeciwnym razie możesz uzyskać wyciek powietrza w kolektorze, co zrujnowałoby całe to ćwiczenie. Również trochę SILIKONU (lub gumy) na kolektorze i gumach „velocity stack” (trąbka) airbox pomaga w montażu i ponownym montażu. I przyszłym demontażu.
Ale zanim włożysz airbox, możesz teraz skorzystać z okazji, aby zrównoważyć korpusy przepustnicy za pomocą ekranu Tuneboy poniżej:

Aby zrównoważyć korpusy przepustnicy, zbiornik musi być podłączony, więc prawie pusty zbiornik ułatwia zadanie.
Zbiornik musi być ułożony na ramie, więc użyj czegoś miękkiego, jak ręczniki lub szmaty, aby chronić ramę i zbiornik.
Powiedziałbym, że dodatkowa para rąk do trzymania zbiornika byłaby dość niezbędna.
Airbox musi być zdjęty, aby dostać się do śrub balansowych, ale czujnik temperatury na airboxie musi być podłączony do wiązki, więc pobliski stołek lub krzesło do trzymania airboxu obok roweru byłoby miłe.
Czujnik ciśnienia może po prostu wisieć w dowolnym bezpiecznym miejscu, nie ma potrzeby przykręcania go do airboxu.
Rozgrzej silnik. Jeśli lubisz spryskiwać chemikaliami do odwapniania (np. Mercury PowerTune) w dół wlotów, teraz jest na to czas.....
Wyłącz silnik.
Przed rozpoczęciem balansowania sprawdź, ile obrotów każda śruba musi być w pełni osadzona (na wypadek, gdyby nie udało ci się zbalansować, aby móc przywrócić je do pierwotnych ustawień) Następnie odkręć każdą z nich o około 1 lub obrót lub tak od pełnego osadzenia i zacznij balansować stamtąd.
Uruchom silnik. Tuneboy wydaje się trochę opóźniać, gdy zaczynasz obracać śruby balansowe, więc poczekaj sekundę lub 2 przed dalszymi regulacjami i od czasu do czasu dodaj gazu.
Upewnij się również, że obracasz właściwą śrubę, sugeruję, abyś miał laptop z PRZODU roweru, ekran skierowany do tyłu i do ciebie. Zawsze popełniam błąd regulacji korpusu przepustnicy nr 1 i zastanawiam się, dlaczego mam zmianę na nr 3, ponieważ zawsze mam laptopa z tyłu z ekranem skierowanym do przodu.....
Re obroty lubię balansować przy moich obrotach biegu jałowego, cokolwiek to jest, z rozgrzanym silnikiem. Po otwarciu przepustnicy balansowanie staje się nieistotne, ponieważ powietrze upuszczane przez śruby staje się nieskończenie małe w porównaniu z resztą powietrza przechodzącego przez otwarte TB.
Balansujesz na biegu jałowym, aby uzyskać płynny bieg jałowy. Jeśli lubisz swój bieg jałowy przy 2000 obr./min, to ok, balansuj przy 2000 obr./min..... ja lubię swój przy 1000-1100 obr./min, więc tam balansuję. Pamiętaj, zawsze balansuj z rozgrzanym silnikiem, ponieważ balans różni się nieco między ciepłym i zimnym.
Czasami balansujesz w miejscu, czasami są trochę nie tak. Jeśli możesz uzyskać liczby w granicach 5 lub tak, powinno być ok, ale spróbuj uzyskać je wszystkie podobne.
Kiedy wszystko jest na swoim miejscu, możesz użyć tuneboy do usunięcia CEL, gdy zapłon został włączony z odłączonym zbiornikiem paliwa.
Może dobrym pomysłem byłoby ponowne załadowanie za pomocą TuneEdit strojenia, którego używałeś wcześniej.
Teraz musimy ponownie zresetować adaptacje prawidłowo,
1. Po pomyślnym pobraniu nowej mapy wyłącz i ponownie włącz zapłon. Następnie wyłącz zapłon po kilku sekundach.
2. Wyjdź z TuneEdit i otwórz Tune Boy
3. Uruchom Reset Adapt (po ponownym włączeniu zapłonu). Wszystkie wartości na ekranie zmieniają się, ale tutaj nie
wiem, jak długo zostawić ten reset uruchomiony, ponieważ po kilku sekundach (może 30) nic więcej się nie dzieje.
4. Uruchom silnik.
5. Pozwól mu pracować na biegu jałowym, aż Cl Thr adapted pokaże „Tak”, jak na zdjęciu poniżej. Zwykle zajmuje to 10-15 minut: (Twoja prędkość biegu jałowego musi być ustawiona na 1300 obr./min przy 75,5 stopniach Celsjusza w odpowiednim polu Tuneboy, w przeciwnym razie Cl Thr nie pokaże tak).
Przynajmniej z podłączonym czujnikiem O2, bardzo ważne jest, aby to zrobić, aby uniknąć problemów.

6. Wyłącz zapłon
7. Odłącz kabel od roweru.
8. Idź na przejażdżkę
Zastosowanie mają zwykłe zastrzeżenia.
'Miłej zabawy.